JUARA RAKYAT WANGSA MAJU

  • Program JUARA RAKYAT peringkat UMNO Bahagian Wangsa Maju telah di adakan pada 6hb. Februari 2010 di Sekolah Rendah Kebangsaan Wangsa Jaya di Seksyen 4 Wangsa Maju. Tetamu kehormat adalah YBM Dato' Raja Nong Chik bin Dato' Raja Zainal Abidin Menteri Wilayah Persekutuan Dan Kesejahteraan Bandar.
  • JUARA RAKYAT WANGSA MAJU ini bertemakan BULAN PENDIDIKAN dan intipatinya adalah penganugerahan Sijil Anugerah Cemerlang kepada pelajar-pelajar yang mendapat keputusan 5A dan ke atas dalam UPSR dan cemerlang dalam PMR dalam tahun 2009 dari sekolah-sekolah seluruh Wangsa Maju.
  • Saya dan seluruh jawatankuasa penganjur mengucapkan ribuan terim kasih kepada YBM Dato' Raja Nong Chik yang sudi merasmi dan menyampaikan anugerah. Tidak ketinggalan juga kepada Dato Haji Mohd Idris Mohd Isa, Pengarah Eksekutif Yayasan Wilayah Persekutuan yang turut hadir. Yayasan Wilayah Persekutuan adalah menyumbang utama kepada program ini.
  • Sek. Ren.(K) Wangsa Jaya dipilih dalam program ini sebagai tuan rumah adalah lantaran kecemerlangannya melahirkan 48 orang pelajar yang mendapat 5A dalam UPSR iaitu sekolah yang paling banyak pelajarnya mendapat straight A di Wangsa Maju. Terima kasih saya ucapkan kepada Guru Besarnya yang telah bersetuju menjadi tuan rumah untuk JUARA RAKYAT ini. Saya juga mengucapkan tahniah kepada tuan-tuan Pengetua, guru-guru Besar, guru-guru dan semua pelajar yang telah datang memeriahkan program tersebut.