PROGRAM UMNO JUARA RAKYAT DI LANCARKAN

9 Januari 2010, Sabtu
  • Pagi tadi Program UMNO JUARA RAKYAT telah selamat dirasmikan oleh YAB Presiden UMNO, Dato Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak yang juga Perdana Menteri Malaysia dihadapan puluhan ribu pemimpin, ahli-ahli UMNO dan rakyat di Hulu Selangor, Selangor.
  • Turut serta dalam majlis adalah para pemimpin dan penyokong parti–parti komponen Barisan Nasional. Ini menunjukkan persefahaman yang sedia terjalin dalam BN adalah kukuh dan akan terus diperkuatkan lagi melalui program-program dan aktiviti-aktivi UMNO-BN JUARA RAKYAT peringkat Negeri serta Bahagian dan Cawangan.
  • Antara intipati ucapan YAB Dato Seri Mohd Najib menjelaskan bahawa:-
  1. Program JUARA UMNO RAKYAT membuktikan UMNO-BN memang sentiasa bekerja untuk rakyat dan kerja-kerja tersebut akan terus dipergiatkan lagi disetiap peringkat kepimpinan.UMNO-BN akan terus berjuang membangunkan bangsa dan kepentingan Melayu yang kini terkebelakang dalam banyak perkara namun tidak akan mengenepikan kepentingan kaum lain.
  2. UMNO bukan parti ‘racist’ kerana sejak dari usaha mencapai kemerdekaan, kaum-kaum lain telah diundang untuk turut serta melalui gabungan UMNO-MCA-MIC yang dikenali sebagai PERIKATAN dan seterusnya penubuhan BARISAN NASIONAL selepas peristiwa 13 Mei 1969.
  3. UMNO-BN menginsafi isyarat rakyat terhadapnya pada PRU-12 yang lepas dan akan sentiasa bersama dan memperbaiki khidmat kepada rakyat melalui pelbagai program supaya UMNO- terus memahami ‘dengut nadi rakyat’ dan rakyat pula terus menyokongnya untuk memimpin negara dan rakyat dalam pilihanraya yang akan datang.
  4. Para pemimpin UMNO-BN diingatkan jangan bersifat mengabaikan rakyat. Berbuat baiklah dengan rakyat.
  5. YAB Presiden UMNO juga mengutuk perbuatan membakar gereja dan meminta pihak polis membawa mereka yang bersalah kemuka pengadilan. Beliau juga meminta semua pihak mengormati Islam sebagai agama rasmi negara tidak mengganggu gugat kesejerahtaan dan keselamatan negara.YAB Presiden UMNO meminta para pemimpin dan ahli-ahli UMNO bekerja kuat berjuang untuk membela agama, bangsa, rakyat dan membangun negara
  • Para peserta gerai yang mempamerkan pelbagai hasil pertanian dan IKS juga nampaknya sentiasa tersenyum dengan kedatangan pembeli yang memberi barangan ataupun mendengar taklimat. Itu adalah satu usaha yang sangat baik dipihak UMNO-BN kearah meningkatkan ekonomi rakyat.
  • Dengan kerja kuat, komitmen, perjuangan dan izin Allah, UMNO akan berjaya mengambil balik negeri-negeri yang jatuh ke pihak lain dalam pilihanraya PRU-13 yang akan datang.